CUMHURIYET AHLAK ÜSTÜNLÜĞÜNE DAYANAN BİR ÜLKÜDÜR, CUMHURİYET ERDEMDİR

Dünya’nın çeşitli yerlerinden Kemal Atatürk



Çindeki Lise Tarih Kitabında Atatürk
Çindeki Lise Tarih Kitabında Atatürk





















"Çin’in gelişmesindeki en önemli etkenlerden birisi Atatürk’tür.
Bizim eğitim sistemimize göre ilköğretim öğrencilerimize dünya çapında dört büyük lideri öğretiyoruz. Bunların başında Atatürk gelir. " Atatürk’ü nasıl öğretiyorsunuz, diye heyecanla sorduğumda, Müsteşar:
 "Atatürk’ü ders kitaplarındaki metinlerle tanıtıp, Türkiye’nin emperyalist saldırganlara karşı Atatürk’ün önderliğinde Ulusal Kurtuluş Savaşı’nı nasıl kazandığını, tüm dünyanın ezilen halklarına da nasıl örnek olduğunu öğretiyoruz. Üzerinde önemle durduğumuz konu, onun o zor zamanlarda her türlü olanaksızlıklara karşın yılmadan nasıl böyle bir mucize yaratabildiğini, özellikle mücadele ruhu, düşünce sistemi ve beyin gücünü çocuklarımıza öğretmeye çalışıyoruz. Bugün bizim eğitim sistemimizde ve felsefemizde başarı için mutlaka bir çıkış yolu, bir alternatif vardır düşüncesiyle sorunlar karşısında pes etmek yoktur, çünkü Atatürk pes etmedi ve kazandı.”



Cuba’nın Başkenti Havana

Cuba’nın Başkenti Havana



Kübada Atatürk’ten başka hiçbir yabancı devlet adamının heykeli bulunmamaktadır.!

“Küba’da bu kadar büyük bir devrim yaptım ama Atatürk’ün Türkiye’de yaptıklarını başaramadım. O’nun yaptıklarını ben başaramazdım…”
(Fidel Castro)

“Atatürk bizim ve tüm mazlum halkların yol göstericisi olmuştur.”
(Fidel Castro)




Şili’nin Başkenti Santiago’da Atatürk Anıtı

Türkçe Tercümesi:

“Türkiye Cumhuriyeti’ nin kurucusu vatanının fedakar ve sadık hizmetkarı benzeri olmayan kahraman insanlık idealinin canlı emsali… Bütün hayatını Türk Milletine vakfetmiş milletine kendi ruhunu ateşini vermiştir. Hatırası milletinin ruhunu ateşli tutan sönmez bir meşale olarak yaşamaktadır”




Romanyanın Başkenti BükreşAtatürk Meydanı ve büstü





Meksika’nın Başkenti Mexico City Atatürk Heykeli





Avustralya’nın Başkenti Canberra Atatürk Anıtı




Azerbaycanda ATATÜRK



Azerbaycanda ATATÜRK



Kazak liderin başkent Astana’da açtığı Atatürk’ün heykeli



Hiç yorum yok: